środa, 9 listopada 2016

Trening na trampolinie a mięśnie dna miednicy

Jak większość z Was wie prowadzę zajęcia na trampolinach dość długo. Jestem jedną z pierwszych instruktorek w całym Poznaniu, które prowadzą Jumping Fitness. Moja przygoda się zaczęła 
z dziewczynami od Fit and Jump i to właśnie u nich zdobyłam kwalifikacje do prowadzenia skoczków na trampolinie. 



Trampolinowy szał trwa i trwać będzie, wraz z nim zaczęła się fala hejtu i rozważań nad zdrowotnością tej właśnie aktywności. Oprócz bycia instruktorem Jumpingu, jestem  także instruktorem fitness, po kursie robionym na AWF w Poznaniu. Zmierzam do tego, że jako człowiek 
z krwi i kości, kobieta i instruktor z doświadczeniem chciałam dołożyć swój komentarz. 


Jeśli chodzi o informacjach w internetach, to często możemy przeczytać, że jump jest odradzany 
w przypadku osłabionych mięśni dna miednicy (na przykład u kobiet po ciąży), jak również
 w  innych przypadkach takich jak : problemy ze stawami oraz kręgosłupem. Prawdą jest, że aktywność sportowa i brak odpowiedniej techniki ruchu może wiązać się z kontuzją. Przykładem może być bieganie, większość biegaczy może mieć problem ze stawem kolanowym,  spowodowane to być może na przykład niepoprawną techniką.  Ale czy naprawdę teraz wszyscy przestaną biegać? No nie. Podobnie jest z trampolinami, ćwicząc świadomie, zachowując właściwą postawę, ograniczysz ryzyko kontuzji. Uważam , że nie należy odmawiać sobie przyjemności jaką jest Jumping Fitness. Dobra muzyka, zmęczenie, nieskomplikowane choreografie połączone z częścią wzmacniającą, niezwykle spalają tkankę tłuszczową, modelują sylwetkę, poprawiają kondycję 
i samopoczucie.



Wracając do tematu, tak się składa, że zajęcia skakania na trampolinie są polecane
 w przypadku problemu z osłabionymi mięśniami dna miednicy, a zwłaszcza w przypadku problemu z nietrzymaniem moczu. Skacząc mięśnie dna miednicy kurczą się by układ utrzymać na "miejscu". Oczywistym jest , że w trakcie dynamicznych choreografii można zapomnieć o napinaniu mięśni głębokich. Dlatego najlepiej mięśnie CORE ćwiczyć także poza salą fitness. 

W razie dodatkowych pytań jestem do Waszej dyspozycji na zajęciach, bądź pytajcie 
w komentarzach.

2 komentarze:

  1. Ostatnio kolezanka mi wspomniala, ze czytala artykul,gdzie bylo napisane, ze jumping w przyszlosci moze byc przyczyna wypadania macicy. Czy to prawda?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no własnie na ten temat jest tekst powyżej. :) Rownie dobrze mozna napisac , ze bieganie bedzie w przyszlosci przyczyna urazow stanu kolanowego. Jak masz nieprawidlowa technikę, zawsze mozesz spowodowac uraz. Tak samo jak prowadzac amochod nie przestrzegasz przepisow to mozesz miec wypadek !

      Usuń