niedziela, 29 września 2013

Wyzwanie : ABS wyrzeźb i utrzymaj- bezbłędne brzuszki

Każda z nas zna ćwiczenia na brzuszki, na mięśnie brzucha proste, skośne, deska, na brzuchu i tradycyjnie na grzebiecie. Tylko co z tego, gdy niestety zwykle są niepoprawnie wykonywane... Chodząc na grupowe zajęcia fitness zauważyłam, jak bardzo ćwiczą robimy błędy, które obciążają dodatkowo przykladowo kręgosłup.

sobota, 28 września 2013

Jesienne plany-YES I CAN!

Kochani jesień w tym roku czy mi się wydaje, ale jest wyjątkowo piękna? Dni typowo deszczowych na szczęście do tej pory niewiele. A słoneczne, jesienne ulice i dość przyjemna temperatura nadal zachecają do spacerów i aktywności na świeżym powietrzu. Postanowiłam poczynić październikowe plany, ambitne jak zwykle po to by być dumną z siebie!



czwartek, 26 września 2013

Smacznie, zdrowo i szybko- przepis na KONKURS SYS !!!

W dążeniu do celu czyli idealnej sylwetki, ćwiczenia nie wystarczą. Właściwa dieta jest niezwykle ważna.
W związku  tym ogłaszam konkurs na smaczne, zdrowe i szybkie przepisy! Przedstawiałam Wam produkty firmy SYS naturalnie smaczne dania Babci Zosi i takich właśnie przepisów szukam! Do wygrania zestawy
od firmy SYS, które będziecie mogli sami wybrać!



wtorek, 24 września 2013

Fit blogerki w ataku :)

To cudowne, że społeczności blogerskie odznaczają się dużą kreatywnością i nie skupiają się wyłącznie na dawaniu rad rodem z Wiki. Staram się na bieżąco śledzić i uczestniczyć w akcjach , które przygotowują FIT blogerki, choć nie zawsze mi się to udaje ;-) Maratony, wyzwania i akcje te wszystkie działania motywują niesamowicie i w moim odczuciu mają też zadanie dydaktyczne. Niestety po czasie dodaje ten post choć akcja jednej z blogerek zakończyła się, a mianowicie Co nam daje sport?-Get fit and be sexy- autorka bloga Mary. 

Co daje nam sport, czyli dlaczego warto ćwiczyć?

Zdrowie to podstawa: wprawiając nasze cialo w ruch uwalniamy hormony szczęścia, dobrze znane nam endorfiny.Nie bez powodu tak właśnie się nazywaja, bo to właśnie ich zasługa, że mamy dobry humor :)


sobota, 14 września 2013

Zniżki , zniżki, zniżki więc Czasnabuty!

Dziewczyny popieram zakupy w dobrej cenie innie lubię przepłacać, dlatego postaram się za każdym razem jak ustrzelę okazję informować tą cenną informację. Dzięki newsletterowi Czasnabuty wiem , że zniżki na zakupy obowiązują aż do końca września! Zobaczcie jakie ciekawe modele wypatrzyłam :)


Asymetryczne szpilki zamiast 89.90 -> 59.90




piątek, 13 września 2013

Tygodniowy mix- rozwiązanie konkursu!


Na koniec tygodnia mam dwa Was dobre wieści, w postaci wyniku konkursu. Będę starać się coraz częsciej nagradzać Was za aktywność na moim blogu, bo wkońcu największa radość jest taka, że czytacie to co piszę :) Taka misja!

Chciałabym pogratulować Justynie K. 

wtorek, 10 września 2013

Pyszny barszcz ukraiński Babci Zosi najlepszy na anemię!

Od dłuższego czasu zmagam się z niedokrwistością potocznie zwaną anemia. Wyniki nie kłamią
a wzbogacenie diety o buraka było nieuniknione. Naszczęście zaprzyjaźniliśmy się z burakiem i dzięki temu
z przyjemnością mogę polecić barszcz ukraiński Babci Zosi! Produkt pomimo z tego , że jest "z paczki"
to nie ma sobie równych. Suszone warzywa, zero wzmacniaczy chemicznych i banalnie proste "gotowanie".  Produkt idealny dla wegetarian, co mnie cieszy szczególnie :) Oprócz jakich warzyw jak: burak, ziemniak, pomidor, kapusta, marchew, cebula, seler, koperek jest także soczewica. Trochę o tej roślinie strączkowej a więc soczewica oprócz dużej ilości łatwo przyswajalnego białka, skrobii oraz składników mineralnych
i witamin. Wśród składników mineralnych zawiera  między innymi wapń, fosfor i żelazo! Żelazo, które  jest odpowiedzialne za tworzenie czerwonych krwinek, a co za tym idzie podnosi poziom hemoglobiny czytaj wskazane dla anemików ! Przy tym nasiona soczewicy mają niski indeks glikemiczny (o którym pisałam tutaj ) – są doskonałe w każdej diecie (redukują tkankę tłuszczową). Błonnik zawarty w soczewicy działa oczyszczająco na układ pokarmowy oraz zmniejsza poziom cukru i cholesterolu we krwi ! Same zalety :) smacznie , zdrowo i pożywnie! Przy tym zapach, kolor i smak zupy nie do opisania ! Naprawdę jak u babci w gospodarstwie domowym, mam nadzieję że resztę dań będzie równie rewelacyjnych!
Z pewnością poinformuję Was o tym, a teraz zmykam pracować nad brzuszkami i czekam na Ciebie !!!Dołącz do wyzwania!!! ! Smacznego!

niedziela, 8 września 2013

Wyzwanie: ABS wyrzeźb i utrzymaj! -anatomia

Przygotowuję wyzwanie "brzuszkowe" od dziś raz w tygodniu będę zamieszczać ćwiczenia, dietę oraz ciekawostki jak wyrzeźbić i utrzymać piękny, umięśniony i płaski brzuch! Od zawsze marzyłam o pięknym brzuszku , ktory byłby moją chlubą więc trzeba się wziąć do roboty, bo sam się nie zrobi! Zmieniam nawyki i świadomie kreuję swoje życie! Tytułem wstępu postanowiłam pokazać mięśnie, które należy ćwiczyć. Aby uzyskać najlepsze efekty należy angażować wszystkie partie mięśni brzucha i oczywiście niezbędny jest trening aerobowy (bieganie, pływanie, rower). Jak również odpowiednia dieta. Do roboty!

Do mięśni brzucha (łac. musculi abdominis) zalicza się:
Mięsień prosty brzucha



Mięsień prosty brzucha (łac. musculus rectus abdominis) - mięsień współdziałający z mięśniami płaskimi brzucha, przeponą i mięśniami krocza w wytwarzaniu tłoczni brzusznej (prelum abdominale). Jego przyczepami początkowymi są chrząstki żeber V-VII, wyrostek mieczykowaty mostka oraz więzadło żebrowo-mieczykowe, zaś końcowymi spojenie łonowe i grzebień łonowy kości miednicznej. Przedłuża się u mężczyzn w więzadło wieszadłowe prącia (ligamentum suspensorium penis) i w więzadło wieszadłowe łechtaczki (ligamentum suspensorium clitoridis) u kobiet. Objęty jest pochewką mięśnia prostego brzucha (vagina musculi recti abdominis). Posiada tzw. smugi ścięgniste (intersectiones tendineae). Unerwiony jest przez nerwy międzyżebrowe (Th6-Th12) oraz często pierwszy nerw lędźwiowy (L1). Za unaczynienie odpowiadają tętnice nabrzuszne dolna i górna.



Funkcje mięśnia prostego:

zgina tułów,
obniża klatkę piersiową do miednicy (mięsień wydechowy),
wzmacnia tłocznię brzuszną,
obniża żebra,
unosi miednicę.


Mięsień skośny zewnętrzny brzucha



Mięsień skośny zewnętrzny (łac. musculus obliquus externus abdominis) - jeden z mięśni brzucha. Jego przyczepem początkowym jest powierzchnia zewnętrzna V – XII żebra, a przyczepami końcowymi - grzebień biodrowy, więzadło pachwinowe i kresa biała. Jest unerwiony przez nerwy międzyżebrowe V-XII, nerw biodrowo-podbrzuszny i nerw biodrowo-pachwinowy.


Funkcje:


zgina kręgosłup i obraca tułów w stronę przeciwną,
skurcz obustronny zgina kręgosłup do przodu i pociąga klatkę piersiową ku dołowi (mięsień wydechowy),
jednostronny skurcz mięśnia skręca tułów i kręgosłup w stronę przeciwną,
obraca tułów w stronę przeciwną,
zgina i pochyla w bok,
unosi miednicę.

Mięsień skośny wewnętrzny brzucha



Mięsień skośny wewnętrzny brzucha (łac. musculus obliquus internus abdominis) - mięsień umiejscowiony pod mięśniem zewnętrznym brzucha, rozciągający się od kresy białej do grzebienia biodrowego i powięzi piersiowo-lędźwiowej. Jego przyczepy końcowe to powięź lędźwiowo-biodrowa i grzebień kości biodrowej. Jest unerwiony przez nerwy międzyżebrowe V-XII, nerw biodrowo-podbrzuszny i nerw biodrowo-pachwinowy.

Funkcje:


jednostronnie obraca i zgina tułów w tę samą stronę,
obustronnie zgina tułów do przodu (mięsień wydechowy),
współdziała ze skośnym zewnętrznym tej samej strony powodując boczne zgięcie tułowia
obniża żebra,
od dolnego brzegu mięśnia odczepia się wiązka włókien, która tworzy mięsień dźwigacz jądra.

Mięsień poprzeczny brzucha



Mięsień poprzeczny brzucha (łac. musculus transversum abdominis) - jeden z mięśni biorących udział w wytwarzaniu tłoczni brzusznej. Jest unerwiony przez nerwy międzyżebrowe VI- XII, nerw biodrowo-podbrzuszny, nerw biodrowo-pachwinowy oraz nerw płciowo-udowy.

Przyczepy:


przyczepy początkowe - powięź wewnętrzna VII – XII żebra, powięź piersiowo-lędźwiowa,
przyczepia się do powięzi piersiowo-grzbietowej i biegnie do kresy białej.



Funkcje:


zbliża żebra do płaszczyzny pośrodkowej,
zwęża klatkę piersiową (mięsień wydechowy),
zwiększa ciśnienie w jamie brzusznej,
od dolnego brzegu mięśnia odczepia się wiązka włókien, która z podobną wiązką mięśnia skośnego wewnętrznego brzucha tworzy mięsień dźwigacz jądra.

Mięsień czworoboczny lędźwi



Mięsień czworoboczny lędźwi (łac. musculus quadratus lumborum) – mięsień ludzki stanowiący tylną ścianę brzucha. Położony po obu stronach kręgosłupa lędźwiowego, składa się z dwóch warstw.

Rozpoczyna się pod 12. żebrem, a kończy na wyrostkach poprzecznych kręgów lędźwiowych oraz grzebieniu biodrowym. Kurcząc się obniża 12. żebro i zgina kręgosłup w swoją stronę. Przy działaniu obustronnym ustala odcinek lędźwiowy kręgosłupa.






Wyrzeźb i utrzymaj- dołącz do wyzwania! Napisz maila, dołącz do obserwujących mojego bloga i zamieść poniższy baner na swoim blogu!


 RUDZIENKA

piątek, 6 września 2013

Jak się zmieniać, żeby zmienić!

W moim ulubionym czasopiśmie Coaching zwróciłam uwagę na artykuł, który dotyczy szerokopojętej metamorfozy. Już od jakiegoś czasu szukalam w sieci i na YT wykładów, artykulów o tym jak zmienić nawyki i w nich wytrwać. Każdy z nas ma ten sam problem: od jutra coś zrobię, potrzebujemy okrągłej daty by zmienić swoje życie?! Od nowego roku, od września, od jutra... a czemu nie dziś. Jak mówi hiszpańskie przysłowie: jutro-najbardziej pracowity dzień tygodnia! Najprostszą drogą jest zmiana nawyków! Nasze życie to nic innego jak suma nawykow, dobrych i złych. Czym jest nawyk? Nawyk to nic innego jak utrwalenie powtarzalności i utarcie ścieżek do pożądanego sposobu zachowania- dr Ewa Woydyłło-Osiatynska, psycholog. Siła nawyku-książka, autorstwa Charlsa Duhigg'a (absolutnie jest na topie mojej wishlist!!) mówi jakie znaczenie mają te czynności, które świadomie powtarzamy! Nawyki mają potężną moc, a przyzwyczajenie jest drugą naturą człowieka! Nałogowo palimy, bezustannie sprawdzamy wiadomości na Facebooku, chronicznie wybieramy nieodpowiednich partnerów, zawsze ścielimy łóżka lub nie robimy tego nigdy. Jak sobie poradzić i zaprojektować swoje życie ? Zmień swoje złe rytuały ;-) Filmik od autora książki Siła nawyku powinna pomóc na początek, a ja jak tylko zdobędę tę książkę zdradzę Wam więcej!




RUDZIENKA

środa, 4 września 2013

Back to 40s back to 50s - Piknik Pin Up vol.3

Jak co roku pod koniec lata miał miejsce Pin Up Picnic już po raz trzeci :) Takie mamy imprezy w POZnaniu :-) Idealny dla fanów Pin Up, retro i stylu vintage! W tym roku Piknik uświetnił występ zespołu  HOT LIPS i wybór Miss Pin Up :) Zobaczcie jak było !

RUDZIENKA

niedziela, 1 września 2013

Pierwszy powiew jesieni!

Chłodne wieczory, krótsze dni, niestety lato dobiegło końca. Koniec afrykańskich upałów, już czuć powiew jesieni. W mojej garderobie niestety deficyt cieplejszych rzeczy, więc już teraz przymierzam się do zakupów. Znalazłam sklep z odzieżą Japan Style , w tym sklepie znajdziemy lepszą jakościowo odzież w nadal przystępnych cenach!  W sklepie znajduje się asortyment dla mężczyzn- bejsbolówka męska. Przy okazji wczorajszego BLOG DAY chciałam wspomnieć, że program dla nas blogerów obejmuję współpracę wyjątkową- za każdego posta możemy przekazać 10zł na Dom Dziecka w Toruniu!