piątek, 28 marca 2014

Wiosenne porządki- dieta oczyszczająca

Wiosna nadeszła, czas na porządki nie tylko mycie okien przed Świętami, ale o detoks organizmu. Toksyny znajdujące się w naszym organiźmie są przyczyną złego samopoczucia. Dobrym rozwiazaniem jest oczyszczenie organizmu poprzez zastowanie diety warzywno-owocowej, nie znaczy to głodowania. Najlepiej jest z rezygnowac z picia kawy, czarnej herbaty, alkoholu. Odpuszamy jedzenie mocno przetworzone, rezygnujemy także z tłuszczy, cukrów oraz białka. Konieczne jest wyeliminowanie soli, możemy antomiast doprawiać posiłki ziołami, sokiem z cytryny i winegretem.



Bardzo ważne jest picie przegotowanej wody na czczo z wyciśniętą połówką cytryny.

Przykładowy jadłospis na 10 dni:



Dzień 1-2

Śniadanie: sok ze świeżo wyciskanych pomarańczy;

II śniadanie: surówka z marchewki z orzechami i sokiem z cytryny;

Obiad: zielona zupa-krem np. z groszku, ale bez śmietany;

Podwieczorek: pieczone jabłko;

Kolacja: Sałatka z selera naciowego, zielona herbata



Dzień 3-4


Śniadanie: świeżo wyciskany sok pomarańczowy i 2 grzanki;

II śniadanie: banan;

Obiad: duża porcja surówki z warzyw, z pestkami słonecznika i płatkami migdałów;

Kolacja: porcja gotowanych lub duszonych warzyw i napar z mniszka lekarskiego.


Dzień 5-6

Śniadanie: jabłko i zielona herbata;

II śniadanie: szklanka soku wielowarzywnego;

Obiad: ryż z warzywami i szklanka soku pomidorowego;

Podwieczorek: pieczone jabłko;

Kolacja: Kromka chrupkiego chleba z miodem.

Dzień 7-8

Śniadanie: sałatka z owoców;

II śniadanie: gotowane jajko i kromka chrupkiego chleba z pomidorem i pietruszką, zielona herbata;

Obiad: omlet ze szpinakiem;

Podwieczorek: świeży sok z pomarańczy i garstka orzechów włoskich;

Kolacja: koktajl bananowy.

Dzień 9-10

Śniadanie: grzanki z jakiem i szczypiorkiem;

II śniadanie: sałatka warzywna z kuskusem, napar z ziół;

Obiad: chłodnik lub zielona zupa-krem i gotowany ryż pieczony z jabłkiem;

Podwieczorek: 250 ml. maślanki i brzoskwinia;

Kolacja: porcja duszonych warzyw z ziołami.



RUDZIENKA

9 komentarzy:

  1. Świetny pomysł, bardzo dobra dieta. Trzymam kciuki za Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Powodzenia z dietą. :) Trzymam kciuki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajna dieta, ale ja bym chyba nie była w stanie aż tyle zjadać każdego dnia. Po obiedzie zwykle już nie jestem głodna. Mimo, że wiem, że to nie za zdrowe to jakoś tak nie mogę się przyzwyczaić do 5 posiłków dziennie.

    OdpowiedzUsuń
  4. też ostatnio zmieniłam nawyki żywieniowe i czuję się o niebo lepiej niż wcześniej. Co do tej diety która podałaś przykładowo, nie wszystko mi pasuje, ale większość również spożywam na co dzień :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mogabyś mi wysłać tą diete na poczte? Byłabym wdzięczna :)
    Bo nie bede kopiować bo nie da się :)
    magdaroza21@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajna dieta, ale dałabym radę góra 3 dni :)

    OdpowiedzUsuń